Selasa, 3 November 2009

BATTLE AGAINST CIGARETTE ADDICTION

Smoking...

ape nkmat dunia yg terindah??

kan ku kata smoking...

hujah ku ini pasti akan disokong oleh beribu2 pengisap rokok yg lain...

sume smoker tau hazard yg bkal diterima tp nkmatnye lbih dr hazardnye..

itu jga pndapat aku mase dhulu..

what's good about smoke??

haha..

bile sedih..

kdang2 kwn x de..

sape pn x de...

tp rokok ade...

rokok la tmpt ku mengadu..

mslhku trbg brsama asap rokok itu..

sedikit sbyk mngurangkan tekanan yg dialami...

rokok sgt dbenci oleh kaum wanita...

nape??

rokok la tman tika kami sedih..

tp..

kata2 ayh jang serta ayahku mmbuatku sedar..

rokok bkn lah teman selamanya..

ia cuma mmbuat lubang di poket ku..

aku mula mrasai kesan asap2 durjana itu..

larianku mkin perlahan..

aku sering batuk2..

aku mula tertanya2..

adakah berbaloi aku memperjudikan nyawaku dengan sebatang rokok??

adakah nyawaku cuma bernilai 70 sen??

tidak2...

aku ingin hidup lbih lama..

utk mlihat ank dan cucuku berjaya..

mlihat perubahan dunia ..

ketika aku dimamah usia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan