Khamis, 16 Jun 2011

Islam is the way of life..

Assalamualaikum..

Sedang aku duduk menonton televisyen td,

Tiba-tiba aku terfikir tentang hidup aku..

Am i living a happy life??

Sad life or miserable life??

To be honest, i'm living a miserable life..

Sejak aku kecik, aku selalu kurang bernasib baik..

I was a black sheep of my family..

Nak mintak benda susah..

Ye bapak aku keje susah tapi aku selalu rasa unfair..

Baju t-shirt pun aku takde..

Kutip baju-baju2 abang then pakai..

Boleh cakap semua ahli keluarga aku benci dengan aku..

Bodoh+kurang ajar=memang la kena ban..

Tapi seriously aku macam tertekan..

Jadi berdendam dengan keluarga sendiri..

Nasib baik mak ada..

Thank you mom..

Time aku dapat 7A dlm PMR,aku igt diorang akan sayang aku..

But,i was wrong..

Sekejap je..then benci balik..

Aku lack of love kot so what do you expect??

Memang la mulut jahat..

Tapi aku go on gak..

Even dihina dan dimaki,aku pursue TESL..

Once again,malang..

Fail pulak..semua sebab main-main..

Lagi la diorang benci..

Aish..

Tapi aku bertekad nak bagi dapat Dekan time sambung degree which i did(Thank you ALLAH)

O.M banyak ajar aku communciation skill which banyak buat aku matang..

Sekarang ni ok sikit la..

Nak pegi makan angin kat Sabah pun dah ajak aku..(LUCKY :) )

So about family da solve tapi...

Ade 2 things plak jadi masalah..

I'm losing my besties..

As time moves,it change me and my besties..

Things just crumble down..

Kawan baik yang aku anggap macam adik beradik da bergaduh ngan aku..

Hmmmm...

Aku memang ada kawan..quite a lot la kalau nak kire yang ada kt UiTM Perak..

Tp besties dari Melaka plak aku hilang..

What a life.. :(

Next about love life..

Like a said earlier, i have a bad luck..

Aku dah kapel banyak sangat..

Sangat banyak..

Tapi sorang je aku betul-betul nak buat jd isteri..

She's Farhana..

Aku tak pernah layan die ngan baik and now she's kicking me out of her life..

Which certainly happens before..

Aku broke up kejap and then realize i'm making a huge mistake..

Kapel balik and now i'm doing it wrong again..

To sum it all up,

Aku tak tawu kenapa aku tulis semua benda ni.

Aku takde tempat untuk cakap benda ni..

Luckily i have u,Blog..

Maybe, it is written yang aku memang kena hidup sorang..

Tak payah la ade family, kawan or awek..

Aku ni jahat sangat kot sampai semua benda dekat aku terluka..

Sejak kecik,semua benda yang aku sentuh,hancur..

Korang bagi la basikal ke..

Robot ke..

Raket ke..

Aku pegang 2 minit je mesti hancur..

Since primary, secondary to university life, I've always alone..

Seriously aku rasa sunyi sangat..

There are certain point aku rasa nak bunuh diri..

Apa guna ada harta or ilmu or whatsoever thing valuable if you got no one to share it with you???

I'm such a loser..

But ..

Realize that Islam doesn't need you, rather you need Islam. Therefore, do not try to

misinterpret authentic Islam. Do not try to change Islam, rather allow Islam to change you and

allow you to achieve your potential and true happiness

Ni ayat yang aku ambik dari fb I love islam...

CUKUP LA...

Enough being loser..

I'm living my life alone and i need only Allah..

Nothing else matter..

Better this way rather than hurting anyone close to me..

Better aku jadi pendiam..

Cukup la bercakap tu..

Hmmm..

Aku percaya Allah akan sediakan sesuatu yang baik untuk aku..

Hope result aku baik..

Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan